Boekrecensie ‘Lanceer je bedrijf’, Bart van den Belt

Lanceer je bedrijf - Bart van den BeltEenvoudig, doelgericht en praktisch geschreven. Het boek ‘Lanceer je bedrijf’ heb ik in één keer uitgelezen. Bart van den Belt heeft het boek geschreven voor ZZPérs en zelfstandig professionals die bezig zijn om hun bedrijf (opnieuw) vorm te geven. Een boek waar je, inderdaad, als startend ondernemer direct mee aan de slag kunt gaan.

Achtereenvolgens bespreekt Bart de thema’s mindset (wil je het wel echt?), focus (missie, visie, kernwaarden en doelen), aanscherpen van diensten (kiezen doelgroep / beschrijven klantprofiel), positionering (van jezelf / je bedrijf in de markt) en bouw van je website. Een volgorde van thema’s die ik prima kan volgen, behalve het laatste hoofdstuk ‘bouw van je website’. Mijns inziens had dit hoofdstuk vervangen mogen worden door een hoofdstuk aangaande communicatie/marketing, waarvan ‘bouw van je website’ een paragraaf kan zijn.

Evenals in het boek ‘Fluitend veranderen’, zit de kracht in de eenvoud van het boek. Geen nieuwe inzichten, maar wel een overzicht van de basiszaken waar je als ZZPér mee aan de slag moet gaan. Bovendien nodigt Bart je van harte uit om direct aan de slag te gaan en het boek te gebruiken als een werkboek. Makkelijk en direct starten, daar helpt dit boek je bij.

Ik blijf het knap vinden dat Bart kort en bondig een heleboel onderwerpen bespreekt en direct toepasbaar maakt, hier kunnen veel auteurs wat van leren. Dat er maar vele boeken van Bart van den Belt mogen volgen! Ik geef het boek ‘Lanceer je bedrijf’ 4 van de 5 sterren.

1 antwoord